Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Generous Thinking – A Radical Approach to Saving the University

Generous Thinking – A Radical Approach to Saving the University

Fitzpatrick, K. (2019). Generous Thinking – A Radical Approach to Saving the University. Baltimore, Maryland: John Hopkins University Press.

 

In an age characterized by rampant anti-intellectualism and datafication, Fitzpatrick charges the academy with thinking constructively rather than competitively, building new ideas rather than tearing old ones down. She urges readers to rethink how we teach the humanities and to refocus our attention on the very human ends - the desire for community and connection that the humanities can best serve. This same work applies to community colleges just as much to universities – the future is not just about STEM but also about compassion, design, creativity and imagination. One key aspect of that transformation involves fostering an atmosphere of "generous thinking" a mode of engagement that emphasizes listening over speaking, community over individualism, and collaboration over competition. Big ideas for a future that will be dominated in the short term by outcome metrics focused on exactly the wrong metrics for our future.

Worth Reading Category

For Academic Administrators and Policy-Makers and Those Interested in Post-Secondary Education Strategy

Date

Vendredi, Février 21, 2020

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback