Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. From Books to MOOCs? Emerging Models of Learning and Teaching in Higher Education

From Books to MOOCs? Emerging Models of Learning and Teaching in Higher Education

From Books to MOOCs? Emerging Models of Learning and Teaching in Higher Education

Edited by
Erik De Corte
Lars Engwall
Uppsala University
Ulrich Teichler
Universitat Kassel
Publication date
2016
Book Review

This collection of papers explores the implications of MOOC developments for teaching and learning in higher education. It is not advocating MOOCs; simply asking, "What are the implications for us as teachers of these developments?" As such, it is insightful and provocative and well worth the read. In particular, Diana Laurillard's opening paper provides some helpful suggestions about the integration of technology in blended learning classrooms and Paul Ruhl's paper towards the end of the book suggests a different approach to tutored online courses. A strong and insightful collection which may inspire innovation.

Target Audience
Faculty and Instructors
Link to book
https://portlandpress.com/pages/volume_88_from_books_to_mooc_emerging_models_of_…
APA Citation

De Corte, E., Engwall, L. & Teichler, U. (Eds.). (2016) From books to MOOCs? Emerging models of learning and teaching in higher education. London: Portland Press with Wenner Gren.

Sujets
MOOCs

Did you find this resource helpful?

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback