Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Leaving ADDIE for SAM: An Agile Model for Developing the Best Learning Experiences

Leaving ADDIE for SAM: An Agile Model for Developing the Best Learning Experiences

Leaving ADDIE for SAM: An Agile Model for Developing the Best Learning Experiences

Écrit par
Michael Allen
Chairman and CEO, Allen Interactions
Richard Sites
Vice President, Training and Marketing, Allen Interactions
Publication date
2012
Book Review

The ADDIE process is past its prime. It was developed long before Agile and other iterative processes that have introduced greater efficiencies in design and development, fostered more creativity, and addressed effective stakeholder involvement. Leaving ADDIE for SAM introduces two new concepts-SAM, the Successive Approximation Model, and the Savvy Start. Together, they incorporate contemporary design and development processes that simplify instructional design and development, yielding more energetic and effective learning experiences.

Target Audience
Program, Course and Instructional Designers
Link to book
https://www.td.org/books/leaving-addie-for-sam-an-agile-model-for-developing-the…
APA Citation

Allen, M. & Sites, R. (2012). Leaving ADDIE for SAM: An agile model for developing the best learning experiences. New York: ASTD.

Sujets
Instructional/Learning Design

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback