Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Menu
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Audrey Watters is the online learning sectors resident critic. For many years she has been "calling out" EdTech and big-tech's claims about learning in her blog Hack Education. Now she has crafted a comprehensive and critical-reflective look at EdTech from the Sidney Pressey's 1926 "positive reinforcement provider" through to present day AI enabled technologies. Well-written, Watters challenges the "transformation" narrative that often accompanies an emerging educational technology and, in doing, so challenges the "learnification" industry as a whole. Full of excellent examples and case vignettes, including wonderful stories of failed adventures (including some from repeat offenders), Watters offers a compelling narrative of caution and respect for the bigger purposes of education.
Watters, A. (2021) Teaching machines - The history of personalized learning. Cambridge, MA: MIT Press.
Reconnaissance du territoire autochtone
Contact North | Contact Nord souligne avec respect que son travail, et celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur des territoires autochtones traditionnels à travers la province.
Nous sommes reconnaissants de pouvoir travailler et vivre dans ces territoires. Nous remercions les Premières nations, les Métis et les Inuits qui prennent soin de ces territoires depuis des temps immémoriaux et qui continuent de contribuer à la force de l’Ontario et des collectivités de la province.