Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Menu
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Drawing on case studies from across the Middle East, Asia, Africa, Latin America, and Europe, the contributors offer diverse perspectives explaining the impact of transnational politics on higher education--and higher education on transitional politics--across time and locality. This book is among the first multi-disciplinary effort to wrestle with the question of how we can understand the political role of higher education, and the political force universities exert in the realm of international relations. While this may sound like an abstract collection of chapters, it is in fact highly relevant to Canadian public policy discussions of skills, relevance, internationalization, competition and financing of higher education. The trade agreements being signed today all contain commitments to learner mobility and to the faster and easier recognition of foreign credentials. This is a relevant book for these developments.
Chou, M-H. (Ed.). (2016). The transnational politics of higher education - Contesting the global / transforming the local. London: Routledge.
Reconnaissance du territoire autochtone
Contact North | Contact Nord souligne avec respect que son travail, et celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur des territoires autochtones traditionnels à travers la province.
Nous sommes reconnaissants de pouvoir travailler et vivre dans ces territoires. Nous remercions les Premières nations, les Métis et les Inuits qui prennent soin de ces territoires depuis des temps immémoriaux et qui continuent de contribuer à la force de l’Ontario et des collectivités de la province.