Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Best Practices in Online Program Development: Teaching and Learning in Higher Education

Best Practices in Online Program Development: Teaching and Learning in Higher Education

King, E. & Alperstein, E. (2014).  Best Practices in Online Program Development: Teaching and Learning in Higher Education. New York: Routledge.

 

While there are many “how tos” for instructional designer, the aim of this book is more strategic. It encourages a systematic look at program design and intentions and relates the design questions to the simple question: “who is this program for and what are they supposed to do with this learning?”

A critical evaluative set of ideas are presented which instructional designers and those responsible for programs should explore before a course is designed, developed, deployed and delivered. Well written and a good read.

Worth Reading Category

For Program, Course and Instructional Designers

Date

Mercredi, Novembre 18, 2015

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback