Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Borokhovski, Evgueni

Borokhovski, Evgueni

Researcher Title

Systematic Reviews Project Manager

Department

Centre for the Study of Learning and Performance (CSLP)

College/University/Company Affiliation

Concordia University

Address

Concordia University, Centre for the Study of Learning and Performance (CSLP), 1455 de Maisonneuve Blvd. W., Montreal (Québec) H3G 1M8 Canada

E-mail

[email protected]

Phone number

514-848-2424 ext. 5334

Research Focus

Educational psychology, technology in education, meta-analysis, distance education, media in education, Improving classroom teaching, teaching/learning strategies, postsecondary education, Interactive learning environments

Key Collaborators

Bernard, RM; Abrami, PC; Lou, Y.; Wade, A.

Top Cited Paper (past 5 years)

Bernard, R.M., Borokhovski, E., Schmid, R.F., Waddington, D.I. & Pickup, D.I. (2019). Twenty-First Century Adaptive Teaching and Individualized Learning Operationalized as Specific Blends of Student-Centered Instructional Events: A Systematic Review and Meta-Analysis. Campbell Systematic Reviews, 15(1-2). AVailable at: https://eric.ed.gov/?id=EJ1267409

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Abrami, P. C., Lysenko, L., & Borokhovski, E. (2020). The effects of abracadabra on reading outcomes: An updated meta‐analysis and landscape review of applied field research. Journal of Computer Assisted Learning. Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jcal.12417

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Tamim, R. M., Borokhovski, E., Bernard, R. M., Schmid, R. F., Abrami, P. C. ., & Pickup, D. I. . (2021). A study of meta-analyses reporting quality in the large and expanding literature of educational technology. Australasian Journal of Educational Technology, 37(4). Available at: https://ajet.org.au/index.php/AJET/article/view/6322

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback