Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Carliner, Saul

Carliner, Saul

Researcher Title

Professor

Department

Department of Education

College/University/Company Affiliation

Concordia University

Address

Concordia University, Department of Education, Room FG-5.150, 1455 Boulevard de Maisonneuve Ouest, Montreal (Québec) H3G 1M8 Canada

E-mail

[email protected]

Phone number

514-848-2424 ext. 2038

Research Focus

Design processes and job responsibilities on e-learning projects in industry and higher education; perceptions of training and technical communication services by their clients; alternative approaches to the evaluation of learning programs and groups; perceptions of e-textbooks in higher education; relevance and transfer of research to practice; competencies of training and development professionals; practical challenges of technology adoption in higher education

Key Collaborators

Davidson, A. L.

Top Cited Paper (past 5 years)

Carliner, S., "Distance Education and Training in the Corporate Sector," in eds., Grahame Moore, M. & C. Diehl, W., (2018). Handbook of Distance Education. Available at: https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.4324/9781315296135-40/dis...

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Chen, Y. & Carliner, S. (2020). A Special SME: An Integrative Literature Review of the Relationship between Instructional Designers and Faculty in the Design of Online Courses for Higher Education. Performance Improvement Quarterly, 33(4). Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/piq.21339

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Chen, Y., Carliner, S., Garcia Martinez, S., & Davidson, A-L. (2019). Exploring Perceptions of E-Books Among CEGEP Students and Faculty. Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie, 45(1). Available at: https://www.learntechlib.org/p/208591/

Did you find this resource helpful?

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback