Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Van Oostveen, Roland

Van Oostveen, Roland

Researcher Title

Associate Professor; Director, Educational Informatics Laboratory

Department

Faculty of Education

College/University/Company Affiliation

Ontario Tech University

Address

Education Building - Room EI Lab Downtown Oshawa 11 Simcoe Street North Oshawa, ON

E-mail

[email protected]

Phone number

905-721-8668 ext. 2657

Research Focus

Educational informatics; e-Learning and m-Learning; fully online learning community (FOLC) model; problem-based learning (PBL) in online environments; inclusive design and virtual environment creation; general technology competency and use framework and survey

Key Collaborators

DiGiuseppe, M.

Top Cited Paper (past 5 years)

Blayone, T.J.B., vanOostveen, R., Barber, W., DiGiuseppe, M. & Childs, E. (2017). Democratizing digital learning: theorizing the fully online learning community model. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 14(13). Available at: https://educationaltechnologyjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s...

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Blayone, T.J.B., Mykhailenko, O., vanOostveen, R., Grebeshkov, O., Hrebeshkova, O. & Vostryakov, O. (2018). Surveying digital competencies of university students and professors in Ukraine for fully online collaborative learning. Technology, Pedagogy and Education, 27(3). Available at: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/1475939X.2017.1391871

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

vanOostveen, R., Desjardins, F. & Bullock, S. (2019). Professional development learning environments (PDLEs) embedded in a collaborative online learning environment (COLE): Moving towards a new conception of online professional learning. Education and Information Technologies, 24, 1863-1900. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s10639-018-9686-6

Additional Info

http://eilab.ca

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback