Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Childs, Elizabeth

Childs, Elizabeth

Researcher Title

Professor and Program Head, MA of Learning and Technology

Department

School of Education and Technology

College/University/Company Affiliation

Royal Roads University

Address

Royal Roads University, School of Education and Technology, 2005 Sooke Road, Victoria, BC V9B 5Y2 Canada

E-mail

[email protected]

Phone number

250-888-2318

Research Focus

The design, creation and implementation of flexible learning environments; Models for professional development; Digital learning environments, networks, communities; Innovative uses of technology for learning; Openness in educational practice; Design thinking and maker movement

Key Collaborators

van Oostveen, R.; DiGiuseppe, M.

Top Cited Paper (past 5 years)

Webb, S., van Oostveen, R., Barber, W., Percival, J. & Childs, E. (2018). Examining the use of Web-Based Tools in Fully Online Learning Community Environments. Universal Design & Higher Education in Transformation Congress,30th October -2nd November 2018, Dublin Castle. Available at: https://arrow.tudublin.ie/unides18pap/21/

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Axe, J., Childs, E., DeVries, I., & Webster, K. (2020). Student experiences of Open Educational Practices: a systematic literature review. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 16(4). Available at: http://www.je-lks.org/ojs/index.php/Je-LKS_EN/article/view/1135340

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Harris, B., Childs, E.A., Axe, J. and Gorley, C. (2022), Developing a university learning, teaching and research framework through practice conversations. Journal of Applied Research in Higher Education, 14(2). Available at: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/JARHE-11-2020-0380/f...

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback