Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Winne, Philip H.

Winne, Philip H.

Researcher Title

Distinguished Professor

Department

Faculty of Education

College/University/Company Affiliation

Simon Fraser University

Address

Simon Fraser University, Faculty of Education (Burnaby Campus), 8888 University Drive, Burnaby, BC V5A 1S6 Canada

E-mail

[email protected]

Phone number

778-239-8781

Research Focus

educational psychology, self-regulated learning, metacognition, learning sciences, learning technologies

Key Collaborators

Hadwin, A. F.; Nesbit, J.

Top Cited Paper (past 5 years)

Rakovic, M., Marzouk, Z., Liaqat, A., Winne, P.H. & Nesbit, J.C. (2020). Fine grained analysis of students’ online discussion posts. Computers & Education, 157. Available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0360131520301809

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Winne, P.H. (2018). Enhancing Self-Regulated Learning for Information Problem Solving with Ambient Big Data Gathered by nStudy. In: Adesope, O.O. & Rud, A.G. (eds.) Contemporary Technologies in Education, Springer. Available at: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-89680-9_8

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Liu, A.L., Hajian, S., Jain, M., Fukuda, M., Obaid, T., Nesbit, J.C. & Winne, P.H. (2021). A microanalysis of learner questions and tutor guidance in simulation-assisted inquiry learning. Journal of Computer Assisted Learning, 38(3). Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/jcal.12637

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback