Aller au contenu principal
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
TwitterFacebook

Menu

  1. Accueil
  2. Poellhuber, Bruno

Poellhuber, Bruno

Researcher Title

Professor; Director

Department

Centre de pédagie universitaire (CPU)

College/University/Company Affiliation

Université de Montréal

Address

Université de Montréal, Faculté des sciences de l'éducation, Département de psychopédagogie et d'andragogie, Pavillon Marie-Victorin, 90, ave. Vincent-d'Indy, Montréal (Québec) H2V 2S9 Canada

E-mail

[email protected]

Phone number

514-343-6111 ext. 1438

Research Focus

Technopedagogical and/or pedagogical innovation adoption processes (including the CBAM model); teacher technopedagogical skills; perseverance and success in a FOAD (open and distance training); collaborative learning oversight and tutoring and collaboration-based teaching methods; cognitive and meta-cognitive strategies; active learning classes and inverted pedagogy

Key Collaborators

Anderson, T.; Racette, N.

Top Cited Paper (past 5 years)

Poellhuber, B., Roy, N. & Bouchoucha, I. (2019). Understanding Participant’s Behaviour in Massively Open Online Courses. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(1). Available at: https://www.erudit.org/en/journals/irrodl/1900-v1-n1-irrodl04436/1057981...

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Karsenti, K., Poellhuber, B., Roy, N. & Parent, S. (2020). The Impact of COVID-19 on Higher Education and Educational Technology – Part 1. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire / International Journal of Technologies in Higher Education, 17(2). Available at: https://www.erudit.org/en/journals/ritpu/1900-v1-n1-ritpu06264/1080251ar...

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Roy, N., Gareau, A. & Poellhuber, B. (2018). The Digital Natives in Education: Issues and Practices. Canadian Journal of Learning and Technology, 44(1). Available at: https://www.learntechlib.org/p/183625/

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord souligne avec respect que son travail, et celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur des territoires autochtones traditionnels à travers la province.

Nous sommes reconnaissants de pouvoir travailler et vivre dans ces territoires. Nous remercions les Premières nations, les Métis et les Inuits qui prennent soin de ces territoires depuis des temps immémoriaux et qui continuent de contribuer à la force de l’Ontario et des collectivités de la province.

 

Contact North | Contact Nord est une organisation à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback