Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Allaire, Stéphane

Allaire, Stéphane

Researcher Title

Professor

Department

Department of Educational Studies

College/University/Company Affiliation

Université du Québec à Chicoutimi

Address

Université du Québec à Chicoutimi Pavillon Desjardins Département des sciences de l'éducation Bureau H3-1240 555, boulevard de l’Université Chicoutimi (Québec) G7H 2B1

E-mail

[email protected]

Digital Profile

https://portfolio.uqac.ca/stephaneallaire/

LinkedIn

https://www.linkedin.com/in/stephane-allaire/

Phone number

418-545-5011 poste 5327

Research Focus

Educational technology, teacher training, pedagogy and education

Key Collaborators

Hamel, C.; Laferrière, T.

Top Cited Paper (past 5 years)

Nadeau-Tremblay, S., Tremblay, M., Laferriere, T. & Allaire, S. (2022). The issues and challenges of supporting teachers in the assessment of learning using collaborative technologies in primary and secondary schools. Meditations & Mediatsiations, (9). Available at: https://revue-mediations.teluq.ca/index.php/Distances/article/view/249

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Thériault, P., Allaire, S. & Gagnon, V. (2017). Teachers' Support and Pupils' Writing Strategies in a Networked Elementary-School Learning Environment Integrating a Blog. McGill Journal of Education, 52(2), 359-382. Available at: https://mje.mcgill.ca/article/view/9245/7254

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Allaire, S., Forest, M.-P., Granger, N., Tremblay, M., Monney, N., Charland, P. & Giroux, P. (2022). Un enseignement en ligne presque invisible : une réponse à Christian Boyer et Steve Bissonnette. Revue internationale du CRIRES / CRI_SAS international Journal, 6(2). https://www.erudit.org/en/journals/ric/2022-v6-n2-ric07387/1093007ar/abs...

Did you find this resource helpful?

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback