Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Collin, Simon

Collin, Simon

Researcher Title

Professor

Department

Department of Language Teaching / Département de didactique des langues

College/University/Company Affiliation

Université du Québec à Montréal

Address

Université du Québec à Montréal, Faculté des sciences de l'éducation, Pavillon Paul-Gérin-Lajoie, 1205, rue Saint-Denis, Montréal (Québec) H2X 3R9 Canada

E-mail

[email protected]

Phone number

514-987-3000 ext. 2446

Research Focus

Similarities and differences between students’ use of digital technologies in and out of school; Digital inequalities between students and between schools and their impact on students’ ability to learn with digital technology; The use of digital technologies by migrant and minority students to support their linguistic and academic integration.

Key Collaborators

Karsenti, T.

Top Cited Paper (past 5 years)

Collin, S. & Brotcorne, P. (2019). Capturing digital (in)equity in teaching and learning: a sociocritical approach. International Journal of Information and Learning Technology, 36(2), 169-180. Available at: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/ijilt-05-2018-0059/f...

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Pellerin, G., Lira-Gonzales, M.-L., Araújo-Oliveira, A. et Collin, S. (2018). L’autovidéographie pour soutenir la pratique réflexive de futurs enseignants du primaire. Dans A. Araújo-Oliveira, I. Chouinard et G. Pellerin (dir.). L'analyse des pratiques professionnelles dans les métiers relationnels : perspectives plurielles (p. 211–238). Québec : Presses de l'Université du Québec. Récupéré de: https://www.jstor.org/stable/j.ctv1fxgpm?turn_away=true

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Collin, S., Pellerin, G., Blanchard, A., Cordelier, B. et Saffari, H. (2018). Disparités d'adoption des technologies en pédagogie universitaire : un aperçu empirique. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 15(1), 9–23. Récupéré de: https://www.ritpu.ca/fr/articles/view/319

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback