Researcher Title
Department
College/University/Company Affiliation
Address
Phone number
Research Focus
Key Collaborators
Top Cited Paper (past 5 years)
Collin, S. & Brotcorne, P. (2019). Capturing digital (in)equity in teaching and learning: a sociocritical approach. International Journal of Information and Learning Technology, 36(2), 169-180. Available at: https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/ijilt-05-2018-0059/f...
2nd Top Cited Paper (past 5 years)
Pellerin, G., Lira-Gonzales, M.-L., Araújo-Oliveira, A. et Collin, S. (2018). L’autovidéographie pour soutenir la pratique réflexive de futurs enseignants du primaire. Dans A. Araújo-Oliveira, I. Chouinard et G. Pellerin (dir.). L'analyse des pratiques professionnelles dans les métiers relationnels : perspectives plurielles (p. 211–238). Québec : Presses de l'Université du Québec. Récupéré de: https://www.jstor.org/stable/j.ctv1fxgpm?turn_away=true
3rd Top Cited Paper (past 5 years)
Collin, S., Pellerin, G., Blanchard, A., Cordelier, B. et Saffari, H. (2018). Disparités d'adoption des technologies en pédagogie universitaire : un aperçu empirique. Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire, 15(1), 9–23. Récupéré de: https://www.ritpu.ca/fr/articles/view/319