Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Hamel, Christine

Hamel, Christine

Researcher Title

Full Professor

Department

Department of Teaching and Learning Studies

College/University/Company Affiliation

Université Laval

Address

Université Laval, Faculté des sciences de l'éducation, Département d'études sur l'enseignement et l'apprentissage, Pavillon des Sciences de l'éducation, local 1154, 2320, rue des Bibliothèques, Québec (Québec) G1V 0A6 Canada

E-mail

[email protected]

Phone number

418-656-2131 poste 7565

Research Focus

Practical teaching training, integration of theory and praxis into professional learning, technology-supported reflexive practice. Contextual analysis of professional activity, teacher professional development, professional learning community, community of practice. Teaching pedagogy, classroom interaction management, learning community, knowledge creation community

Key Collaborators

Laferrière, T.; Allaire, S.

Top Cited Paper (past 5 years)

Hamel, C., Viau-Guay, A., Ria, L., & Dion-Routhier, J. (2018). Video-enhanced training to support professional development in elementary science teaching: a beginning teacher’s experience. Contemporary issues in Technolgy and Education, 18 (1). Available at: http://www.citejournal.org/volume-18/issue-1-18/proofing/video-enhanced-...

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Hamel, C., et Viau-Guay, A. (2019) Using video to support teachers’ reflective practice: a systematic literature review. Cogent Education, 6 (1). Available at: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2019.1673689

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Tremblay, M., Hamel, C., Viau-Guay, A. & Giroux, D. (2022). User Experience of the Co-design Research Approach in eHealth: Activity Analysis With the Course-of-Action Framework. JMIR Human Factors, 9(3). Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9399883/

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback