Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Laferrière, Thérèse

Laferrière, Thérèse

Researcher Title

Full Professor & Director of the CRIRES (Centre de recherche et d'intervention sur la réussite scolaire)

Department

Department of Teaching & Learning Studies

College/University/Company Affiliation

Université Laval

Address

Faculté des sciences de l'éducation, Département d'études sur l'enseignement et l'apprentissage, Pavillon des Sciences de l'éducation, local 1154, 2320 rue des Bibliothèques, Québec (Québec) G1V 0A6

E-mail

[email protected]

Phone number

418-656-2131 Ext 5480

Research Focus

Teaching, learning, education; computer-supported collaborative learning; networked learning communities; integrating ICT into onsite/online learning & knowledge building.

Key Collaborators

Hamel, C; Allaire, S.

Top Cited Paper (past 5 years)

Laferriere, T. & Cox, M. (2021). Editorial: Systemic Perspectives on New Alignments During COVID-19: Digital Challenges and Opportunities. Canadian Journal of Learning and Technology, 47(4). Available at: https://journals.library.ualberta.ca/cjlt/index.php/cjlt/article/view/28158

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Niederhauser, D.S., Howard, S.K., Voogt, J., Agyei, D.D., Laferriere, T., Tondeur, J. & Cox, M.J. (2018). Sustainability and Scalability in Educational Technology Initiatives: Research-Informed Practice. Technology, Knowledge and Learning, 23, 507-523. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s10758-018-9382-z

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Deschenes, M. & Laferriere, T. (2019). Co-Design of a Digital Platform Based on Principles Supporting Teachers’ Agency in the Context of Professional Development. Canadian Journal of Learning and Technology, 45(1). Available at: https://www.learntechlib.org/p/208593/

Additional Info

 http://www.crires.ulaval.ca

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback