Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Mitchell, Gail J.

Mitchell, Gail J.

Researcher Title

Professor, School of Nursing

Department

Faculty of Health

College/University/Company Affiliation

York University

Address

Faculty of Health, Health, Nursing and Environmental Studies, Room 365, York University, 4700 Keele Street, Toronto, ON, M3J 1P3, Canada

E-mail

[email protected]

Research Focus

Complexity pedagogy and eLearning; knowledge translation; Stigma and Dementia; Research-Based Theatre--http://crackedondementia.ca/

Key Collaborators

Gillies, J.; Kontos, P. & Miller, K.L.

Top Cited Paper (past 5 years)

Mitchell, G.J., Pilkington, F.B., Daiski, I. & Cross, N. (2017). Complexity-Based Pedagogy for E-Learning: Description of Emergence in a Graduate Nursing Program. Open Journal of Nursing, 7(2), 222-241. Available at: http://www.scirp.org/Journal/PaperInformation.aspx?PaperID=74359

2nd Top Cited Paper (past 5 years)

Mitchell, G.J., Pilkington, B., Jonas-Simpson, C.M., Daiski, I., Cross, N.L., Johnston, N., O'Grady, C.P., Peisachovich, E.H. & Tang, S.Y. (2016). Nursing education and complexity pedagogy: Faculty experiences with an e-learning platform. Journal of Nursing Education and Practice, 6(5), 60-68. Available at: http://www.sciedu.ca/journal/index.php/jnep/article/view/8271/5236

3rd Top Cited Paper (past 5 years)

Mitchell, G.J., Cross, N., George, O., Hynie, M., Kumar, K.L., Owston, R., Sinclair, D. & Wickens, R. (2016). Complexity Pedagogy and e-Learning: Emergence in Relational Networks. International Research in Higher Education, 1(1). Available at: http://www.sciedupress.com/journal/index.php/irhe/article/view/9136

Additional Info

Online presence: http://health.yorku.ca/health-profiles/index.php?mid=214608

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback