Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Teaching With Clarity: How to Prioritize and Do Less So Students Understand More

Teaching With Clarity: How to Prioritize and Do Less So Students Understand More

Teaching With Clarity: How to Prioritize and Do Less So Students Understand More

Écrit par
Tony Frontier
Author, consultant, and associate professor of doctoral leadership studies at Cardinal Stritch University in Milwaukee, Wisconsin.
Publication date
2021
Book Review

Many years ago, the Minister of Education for Singapore spoke eloquently of “teach less learn more” as a core strategy for education in Singapore. This book is based on this principle. Rather than overwhelm students with content (much of which is redundant), the author uses design principles which de-clutter courses by focusing on intentional design, shared and clear purpose and meaningful moments for feedback. Rather than use a textbook, the author encourages us to focus on assessable outcomes and capabilities and then identify what resources, processes and activities are needed for the student to demonstrate capability. Focus is the message.

Target Audience
Faculty and Instructors
Link to book
http://www.ascd.org/Publications/Books/Overview/Teaching-with-Clarity.aspx
APA Citation

Frontier, A.C. (2021). Teaching With Clarity: How to Prioritize and Do Less So Students Understand More. Alexandria, VA: ASCD.

 

Sujets
Course Design
Instructional/Learning Design

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback