Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Menu
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Many years ago, the Minister of Education for Singapore spoke eloquently of “teach less learn more” as a core strategy for education in Singapore. This book is based on this principle. Rather than overwhelm students with content (much of which is redundant), the author uses design principles which de-clutter courses by focusing on intentional design, shared and clear purpose and meaningful moments for feedback. Rather than use a textbook, the author encourages us to focus on assessable outcomes and capabilities and then identify what resources, processes and activities are needed for the student to demonstrate capability. Focus is the message.
Frontier, A.C. (2021). Teaching With Clarity: How to Prioritize and Do Less So Students Understand More. Alexandria, VA: ASCD.
Reconnaissance du territoire autochtone
Contact North | Contact Nord souligne avec respect que son travail, et celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur des territoires autochtones traditionnels à travers la province.
Nous sommes reconnaissants de pouvoir travailler et vivre dans ces territoires. Nous remercions les Premières nations, les Métis et les Inuits qui prennent soin de ces territoires depuis des temps immémoriaux et qui continuent de contribuer à la force de l’Ontario et des collectivités de la province.