Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Menu
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!
Equity, diversity, and inclusion lead us to intersectionality – a place where identity and social conditions meet. Everyone has their own unique experiences of discrimination and oppression, and we must consider everything and anything that can marginalize people – gender, race, class, sexual orientation, physical ability, identity. This is especially challenging in an online space. This book infuses today’s technology-enhanced education environments with practices derived from critical race theory, culturally responsive pedagogy, disability studies, feminist/womanist studies, queer theory, and other essential foundations for humanized and socially just education. It alerts us to opportunities, sensitivities and challenges and is also very practical.
Woodley, X.M. & Rice, M.F. (2022). Designing intersectional online education: Critical teaching and learning practices. New York: Routledge.
Reconnaissance du territoire autochtone
Contact North | Contact Nord souligne avec respect que son travail, et celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur des territoires autochtones traditionnels à travers la province.
Nous sommes reconnaissants de pouvoir travailler et vivre dans ces territoires. Nous remercions les Premières nations, les Métis et les Inuits qui prennent soin de ces territoires depuis des temps immémoriaux et qui continuent de contribuer à la force de l’Ontario et des collectivités de la province.