Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Discussion in the College Classroom: Getting Your Students Engaged and Participating in Person and Online

Discussion in the College Classroom: Getting Your Students Engaged and Participating in Person and Online

Howard, J.R. & Weimer, M. (2015). Discussion in the College Classroom: Getting Your Students Engaged and Participating in Person and Online. New York: Wiley.

 

Engaged students is the mantra for effective teaching and learning, but it is not always easy. Designing classroom and online activities for engagement is one thing, but getting students to truly engage is another. Empirically informed, focused and full of cases and experience, this book is a must for those of us who seek to deepen student learning, knowledge and understanding. Evidence from behavioural science, sociology and neuroscience are used to inform suggestions for practice.

Worth Reading Category

For Faculty and Instructors

Date

Mercredi, Octobre 21, 2015

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback