Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Leaving ADDIE for SAM: An Agile Model for Developing the Best Learning Experiences

Leaving ADDIE for SAM: An Agile Model for Developing the Best Learning Experiences

Allen, M. & Sites, R. (2012). Leaving ADDIE for SAM: An Agile Model for Developing the Best Learning Experiences. New York: ASTD. 

 

All who have trained in instructional design use some version of ADDIE (analyze-design-develop-implement-evaluate). It works, but tells us little about effective design. The authors – both experienced instructional designers – have developed a different approach which uses what they call the Successive Approximation Model (SAM). It is based on effective and established design principles and involves prototyping and agile development (the new term for rapid course development). Using a “savvy start”, prototypes are constantly developed and refined until all are satisfied that the program or course is robust and effective. You can read more about this approach here http://www.alleninteractions.com/sam-process. The key to this thinking is to do more quickly and develop design instincts.

 

Worth Reading Category

For Program, Course and Instructional Designers

Date

Mercredi, Octobre 21, 2015

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback