Aller au contenu principal

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

Teach Online

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre

Plus de 524 000 visiteuses et visiteurs par an!

Menu

  1. Accueil
  2. Learning Analytics for Learning Design: A Systematic Literature Review of Analytics-Driven Design to Enhance Learning

Learning Analytics for Learning Design: A Systematic Literature Review of Analytics-Driven Design to Enhance Learning

Mangaroska, K. & Giannakos, M. (2018). Learning Analytics for Learning Design: A Systematic Literature Review of Analytics-Driven Design to Enhance Learning. This is a prepublication research paper from IEEE Transactions on Learning Technologies

 

There is a growing and important literature on how learner analytics can be used to improve the design of learning and teaching. While a new space for designers, analytics creates opportunities to use rigours data to shape better and smarter decisions about what works and doesn’t work for different kinds of learners. This well-written paper is a great “kick-off” for anyone new to this work.

Worth Reading Category

For Program, Course and Instructional Designers

Date

Vendredi, Octobre 18, 2019

S’abonner au Bulletin de
l’apprentissage en ligne

Voir les bulletins précédents

Reconnaissance du territoire autochtone

Contact North | Contact Nord reconnaît et respecte que son travail, ainsi que celui de ses partenaires communautaires, se déroule sur les territoires traditionnels des peuples autochtones à travers l’Ontario.

 

Contact North | Contact Nord est une société à but non lucratif subventionnée par le gouvernement de l'Ontario.

Government of Ontario logo

  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
  • Affichage des postes
  • Nous Joindre
  • Un nouveau rapport montre que l’apprentissage en ligne est florissant au Canada

Follow Contact North


 

Visiter
etudienzenligne.ca

Creative Commons License  teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - openClick here to open the menuMenu Toggle Icon - closeClick here to close the menu

Menu

TwitterFacebook
  • EN
  • FR

Formulaire de recherche

  • Accueil
  • À notre sujet
  • Nouvelles
  • Nous joindre
  • Accessibilité
  • Avertissement
  • Politique de confidentialité
Feedback