Synopsis
- Number of technology-assisted courses: not reported;
- Number of online courses: 289 (hybrid, distance and online) courses, 14 programs, 4,000 registrants;
- Platform: Blackboard Learn 9.1;
- Multimedia rooms: 185 multi-media @technology classrooms with 12,833 places; 19 videoconferencing rooms on campus and videoconferencing service in 14 Ontario and Québec locales plus an immersive TelePresence room;
- Estimated investment: Infrastructure - not specified;
- Human resources: 65 team members; teaching and learning support service including Centre for e-Learning and Centre for Mediated Teaching and Learning;
- Challenges: Adoption of the techno-pedagogy by faculty; intellectual property; strategic integration;
- Initiatives: hybrid learning on a large scale (1,000 courses); management committee on online learning; $315,000 annual budget for the development and the implementation of a support and training program for hybrid learning;
- Areas of common interest: Shared best practices and development of techno-pedagogy; professional networking; faculty adoption strategies.
The University of Ottawa sees the convergence of its interests with those of the other Aménagement Linguistique Policy (PAL) partners in the following areas:
- Sharing hybrid course knowledge and best practices that include site visits, sharing information among specialized teams, direct professional networking, a “summer institute,” etc.;
- The development of knowledge in techno-pedagogy, particularly with respect to exploring faculty/TA/student ratios, copyright management, etc.;
- Faculty adoption of teaching and learning technology strategies;
- Cooperation with colleges and universities;
- Creating a joint website for sharing information and a tool repository, encouraging informal group discussions, showcasing experience, etc.
The detailed fact sheet can be found in Appendix 10 of the accompanying document. This fact sheet is available in French only.
Offre actuelle de cours et de programmes utilisant l’apprentissage assisté par la technologie ou l’apprentissage en ligne
Code de cours | Titre du cours | Inscriptions | Faculté / Programme collégial | Niveau | Type (H – Hybride) (F – Formation à distance) (L - Entièrement en ligne) |
---|---|---|---|---|---|
AVB6500 | CONCEPTS FONDAMENTAUX EN ÉTUDES AUDITIVE-VERBALES | 2 | EESR | 2-3e cycles | F |
AVB6510 | TECHNIQUES ET PROCÉDURES AUDITIVE-VERBALES II | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
CMN3505 | ÉTHIQUE DES MÉDIAS | 100 | ARTS | 1er cycle | L |
EDU5504 | SÉMINAIRE D'INTÉGRATION EN ÉVALUATION DE PROGRAMMES | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5546 | ASPECTS SOCIAUX, POLITIQUES ET CULTURELS DE L'APPRENTISSAGE ET DE L'ENSEIGNEMENT D'UNE | 19 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5581 | SCIENCES ET DIVERSITÉS | 4 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5582 | MODÈLES MÉDIATISÉS D'ENSEIGNEMENT | 28 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5583 | CRÉATIVITÉ ET ÉDUCATION | 27 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5583 | CRÉATIVITÉ ET ÉDUCATION | 29 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5584 | DIMENSIONS, STRATÉGIES ET GESTION DES APPRENTISSAGES | 19 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5585 | PSYCHOPÉDAGOGIE DE L'ENFANCE ET DE L'ADOLESCENCE | 23 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5590 | INTRODUCTION À LA RECHERCHE EN ÉDUCATION | 19 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5590 | INTRODUCTION À LA RECHERCHE EN ÉDUCATION | 22 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5590 | INTRODUCTION À LA RECHERCHE EN ÉDUCATION | 27 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5599 | SÉMINAIRE DE SYNTHÈSE | 19 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5599 | SÉMINAIRE DE SYNTHÈSE | 24 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5599 | SÉMINAIRE DE SYNTHÈSE | 20 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5600 | L'APPRENTISSAGE À L'ÂGE ADULTE | 7 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5611 | ÉTHIQUE PROFESSIONNELLE EN ÉDUCATION | 13 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5616 | PRINCIPALES PROBLÉMATIQUES EN ÉDUCATION | 26 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5618 | ÉDUCATION COMPARÉE | 10 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5630 | LE LEADERSHIP EN MILIEU ÉDUCATIF | 23 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5631 | COMPORTEMENT ORGANISATIONNEL | 25 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5642 | COURANTS EN DIDACTIQUE DES LANGUES SECONDES | 14 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5653 | THÉORIES ET MODÈLES DE L'APPRENTISSAGE | 28 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5658 | ÉDUCATION DIFFÉRENCIÉE | 26 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5661 | CONCEPTION DE PROGRAMMES EN ENSEIGNEMENT PROFESSIONNEL DANS LE DOMAINE DE LA SANTÉ | 5 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5670 | DIMENSIONS DÉONTOLOGIQUES ET JURIDIQUES DU COUNSELLING | 13 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5674 | TESTING EDUCATIONNEL ET PRO- FESSIONNEL | 3 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5698 | STRATÉGIES D'ÉVALUATION DES APPRENTISSAGES EN ENSEIGNEMENT AUX PROFESSIONNELS DE LA SANTÉ | 0 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5699 | ÉVALUATION DES PROGRAMMES | 17 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5752 | ENSEIGNEMENT EN MILIEU MINORITAIRE FRANCOPHONE | 13 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5799 | ÉLABORATION D'INSTRUMENTS D'ÉVALUATION DES APPRENTISSAGES | 14 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5830 | ENJEUX ACTUELS EN ADMINISTRATION ÉDUCATIONNELLE | 16 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU5832 | DÉVELOPPEMENT DES RELATIONS AVEC LA COMMUNAUTÉ SCOLAIRE | 17 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU5833 | ÉDUCATION ET CHANGEMENT SOCIAL | 24 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU6504 | ÉDUCATION DANS UNE PERSPECTIVE HISTORIQUE | 4 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6506 | SCIENCES, TECHNOLOGIES, SOCIÉTÉ ET ENVIRONNEMENT | 11 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6508 | PERSPECTIVES DE LA DIDACTIQUE DU FRANÇAIS LANGUE SECONDE EN CONTEXTES NATIONAUX | 6 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6529 | APPROCHES THÉORIQUES ET PRATIQUES EN LITTÉRATIES MULTIPLES | 3 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6573 | SANTÉ MENTALE, TRAVAIL ET ORIENTATION | 30 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU6593 | FONDEMENTS EN MESURE ET TESTING | 7 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6600 | FORMATEURS D'ADULTES ET CONTEXTES DE FORMATION | 13 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6634 | GESTION DE LA QUALITÉ EN ÉDUCATION | 29 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU6637 | GESTION ET SUPERVISION DES RESSOURCES PROFESSIONNELLES EN ÉDUCATION | 15 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6652 | LITTÉRATIE ET DIVERSITÉ | 11 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6690 | MÉTHODOLOGIE DE LA RECHERCHE | 4 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU6699 | ÉVALUATION DES PROGRAMMES: THÉORIE ET PROBLÈMES ACTUELS | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU7000 | LECTURE DIRIGÉE / DIRECTED READING | 29 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU7533 | THÈMES CHOISIS EN SOCIÉTÉ, CULTURE ET LITTÉRATIES | 2 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU7541 | ENJEUX ACTUELS DE LA RECHERCHE EN DIDACTIQUE DES LANGUES SECONDES | 9 | EESR | 2-3e cycles | L |
EDU7590 | RECHERCHE QUALITATIVE I | 2 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU7797 | INSTRUMENTS DE COLLECTE DE DONNÉES | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU8505 | QUESTIONS CONTEMPORAINES EN ÉDUCATION | 3 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU8506 | ENJEUX ÉPISTÉMOLOGIQUES ET MÉTHODOLOGIQUES DE LA RECHERCHE EN ÉDUCATION | 4 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU8590 | RECHERCHE QUALITATIVE II | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
EDU8590 | RECHERCHE QUALITATIVE II | 3 | EESR | 2-3e cycles | F |
HSS1501 | DÉTERMINANTS DE LA SANTÉ | 59 | SSAN | 1er cycle | L |
HSS2516 | LA SANTÉ DES FRANCOPHONES EN SITUATION MINORITAIRE | 25 | SSAN | 1er cycle | F |
MUS4701 | SEMINAIRE I | 1 | ARTS | 1er cycle | F |
MUS6770 | THÈMES EN MUSICOLOGIE | 0 | EESR | 2-3e cycles | F |
MUS6931 | THÈMES EN PÉDAGOGIE DE LA MUSIQUE / TOPICS IN MUSICAL PEDAGOGY | 2 | EESR | 2-3e cycles | F |
MUS6932 | THÈMES EN PÉDAGOGIE DU PIANO / TOPICS IN PIANO PEDAGOGY | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG3518 | LA PROFESSION INFIRMIÈRE COMME FORCE SOCIALE | 0 | SSAN | 1er cycle | F |
NSG3522 | INTERACTION THÉRAPEUTIQUE INDIVIDUELLE ET EN GROUPE | 25 | SSAN | 1er cycle | F |
NSG4501 | HISTOIRE DES SOINS INFIRMIERS CANADIENS - 1850 À 1975 | 33 | SSAN | 1er cycle | L |
NSG4505 | SOINS INFIRMIERS DE LA GROSSESSE À RISQUE - VOLET ANTÉPARTUM | 27 | SSAN | 1er cycle | L |
NSG4510 | PRATIQUE INFIRMIÈRE EN LIEN AVEC LES DYNAMIQUES FAMILIALES | 25 | SSAN | 1er cycle | F |
NSG4520 | ÉLÉMENTS D'ENSEIGNEMENT AU PATIENT | 19 | SSAN | 1er cycle | F |
NSG4534 | CONTEXTE POLITIQUE & ÉCONOMIQUE DES SOINS DE SANTÉ | 98 | SSAN | 1er cycle | H |
NSG4570 | LES PRINCIPES ET LES PRATIQUES DE L'ALLAITEMENT MATERNEL | 24 | SSAN | 1er cycle | L |
NSG5530 | ÉTUDE DE LA DISCIPLINE INFIRMIÈRE | 8 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5540 | MÉTHODOLOGIE DE LA RECHERCHE EN SCIENCES INFIRMIÈRES | 9 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5540 | MÉTHODOLOGIE DE LA RECHERCHE EN SCIENCES INFIRMIÈRES | 4 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5592 | ANALYSE STATISTIQUE EN SCIENCES INFIRMIÈRES | 5 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5592 | ANALYSE STATISTIQUE EN SCIENCES INFIRMIÈRES | 4 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5610 | SOINS INFIRMIERS DE NIVEAU AVANCÉ EN SOINS DE SANTÉ PRIMAIRES | 2 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5610 | SOINS INFIRMIERS DE NIVEAU AVANCÉ EN SOINS DE SANTÉ PRIMAIRES | 2 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5620 | SOINS INFIRMIERS DE NIVEAU AVANCÉ EN MILIEU DE SOINS TERTIAIRES | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG5620 | SOINS INFIRMIERS DE NIVEAU AVANCÉ EN MILIEU DE SOINS TERTIAIRES | 1 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6533 | PRISE DE DÉCISIONS EN SITUATION CLINIQUE | 0 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6540 | RECHERCHE QUALITATIVE EN SCIENCES INFIRMIÈRES ET EN SCIENCES DE LA SANTÉ | 0 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6550 | CONTEXTE HISTORIQUE EN SCIENCES INFIRMIÈRES | 3 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6560 | POLITIQUE, ACTION POLITIQUE ET CHANGEMENT EN SOINS DE SANTÉ | 2 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6801 | PROJET CLINIQUE EN PRATIQUE DES SOINS INFIRMIERS DE NIVEAU AVANCÉ | 9 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6801 | PROJET CLINIQUE EN PRATIQUE DES SOINS INFIRMIERS DE NIVEAU AVANCÉ | 9 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6998 | THÈMES EN SCIENCES INFIRMIÈRES / SPECIAL TOPICS IN NURSING | 0 | EESR | 2-3e cycles | F |
NSG6998 | THÈMES EN SCIENCES INFIRMIÈRES / SPECIAL TOPICS IN NURSING | 5 | EESR | 2-3e cycles | F |
NUT3725 | SÉCURITÉ ALIMENTAIRE ET NUTRITION D'URGENCE | 52 | SSAN | 1er cycle | L |
NUT4507 | ALIMENTS, SANTÉ ET NUTRACEUTIQUES | 44 | SSAN | 1er cycle | L |
PDP1603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 30 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 6 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 8 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1615 | ENSEIGNEMENT AUX ÉLÈVES ATTEINTS DE CÉCITÉ - PARTIE I | 10 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1615 | ENSEIGNEMENT AUX ÉLÈVES ATTEINTS DE CÉCITÉ - PARTIE I | 7 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1620 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - PARTIE I | 113 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1620 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - PARTIE I | 35 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1620 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - PARTIE I | 32 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1636 | ORIENTATION ET FORMATION AU CHEMINEMENT DE CARRIÈRE - PARTIE I | 5 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1636 | ORIENTATION ET FORMATION AU CHEMINEMENT DE CARRIÈRE - PARTIE I | 5 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - PARTIE I | 87 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - PARTIE I | 27 | EDU | 1er cycle | L |
PDP1660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - PARTIE I | 20 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 21 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 9 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 3 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2620 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - PARTIE II | 27 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2620 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - PARTIE II | 8 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2620 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - PARTIE II | 11 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - PARTIE II | 19 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - PARTIE II | 4 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - PARTIE II | 6 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2670 | CYCLE MOYEN | 32 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2670 | CYCLE MOYEN | 6 | EDU | 1er cycle | L |
PDP2670 | CYCLE MOYEN | 7 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3513 | ÉDUCATION ET ENSEIGNEMENT AU CYCLE INTERMÉDIAIRE (7E-10 E) | 11 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 18 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 4 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3603 | INTÉGRATION DE LA TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET COMMUNICATION DANS | 8 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - SPÉCIALISTE | 22 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3660 | FRANÇAIS LANGUE SECONDE - SPÉCIALISTE | 3 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3670 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - SPÉCIALISTE | 12 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3670 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - SPÉCIALISTE | 9 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3670 | ÉDUCATION DE L'ENFANCE EN DIFFICULTÉ - SPÉCIALISTE | 5 | EDU | 1er cycle | L |
PDP3708 | FRANÇAIS, CYCLE INTERMÉDIAIRE | 11 | EDU | 1er cycle | L |
PDP4510 | ÉDUCATION ET ENSEIGNEMENT AU CYCLE SUPÉRIEUR | 12 | EDU | 1er cycle | L |
PDP4708 | FRANÇAIS, CYCLE SUPÉRIEUR | 12 | EDU | 1er cycle | L |
PED3517 | APPRENTISSAGE ET ÉVALUATION AUX CYCLES PRIMAIRE, MOYEN ET INTERMEDIAIRE | 19 | EDU | 1er cycle | F |
PED3517 | APPRENTISSAGE ET ÉVALUATION AUX CYCLES PRIMAIRE, MOYEN ET INTERMEDIAIRE | 81 | EDU | 1er cycle | F |
PED3518 | GESTION DE CLASSE ET DIFFÉRENTIATION PÉDAGOGIQUE AUX CYCLES PRIMAIRE / MOYEN ET | 16 | EDU | 1er cycle | F |
PED3518 | GESTION DE CLASSE ET DIFFÉRENTIATION PÉDAGOGIQUE AUX CYCLES PRIMAIRE / MOYEN ET | 28 | EDU | 1er cycle | F |
PED3519 | LE SYSTÈME SCOLAIRE FRANCO-ONTARIEN | 72 | EDU | 1er cycle | L |
PED3527 | DIDACTIQUE DE L'ANGLAIS LANGUE MATERNELLE (7E-10E) | 0 | EDU | 1er cycle | F |
PED3702 | L'ENSEIGNEMENT RELIGIEUX À L'ÉLÉMENTAIRE | 40 | EDU | 1er cycle | L |
PED3703 | L'ENSEIGNEMENT RELIGIEUX AU CYCLE INTERMÉDIAIRE | 67 | EDU | 1er cycle | L |
PED3720 | DIDACTIQUE DU FRANÇAIS AU CYCLE INTERMÉDIAIRE (7E-10E) | 5 | EDU | 1er cycle | F |
PED3720 | DIDACTIQUE DU FRANÇAIS AU CYCLE INTERMÉDIAIRE (7E-10E) | 9 | EDU | 1er cycle | F |
PED3724 | DIDACTIQUE DES MATHÉMATIQUES AU CYCLE INTERMÉDIAIRE | 3 | EDU | 1er cycle | F |
PED3724 | DIDACTIQUE DES MATHÉMATIQUES AU CYCLE INTERMÉDIAIRE | 6 | EDU | 1er cycle | F |
PED3728 | DIDACTIQUE DES SCIENCES GÉNÉRALES AU CYCLE INTERMÉDIAIRE | 3 | EDU | 1er cycle | F |
PED3728 | DIDACTIQUE DES SCIENCES GÉNÉRALES AU CYCLE INTERMÉDIAIRE | 6 | EDU | 1er cycle | F |
PED3754 | DIDACTIQUE DES LANGUES À L'ÉLÉMENTAIRE | 19 | EDU | 1er cycle | F |
PED3755 | DIDACTIQUE DES ARTS À L'ÉLÉMENTAIRE | 72 | EDU | 1er cycle | L |
PED3756 | DIDACTIQUE DES SCIENCES HUMAINES ET SOCIALES À L'ÉLÉMENTAIRE | 75 | EDU | 1er cycle | L |
PED3757 | DIDACTIQUE DES MATHÉMATIQUES À L'ÉLÉMENTAIRE | 15 | EDU | 1er cycle | F |
PED3758 | DIDACTIQUE DES SCIENCES ET DE LA TECHNOLOGIE À L'ÉLÉMENTAIRE | 12 | EDU | 1er cycle | F |
PED3759 | ÉDUCATION PRÉSCOLAIRE ET SANTÉ | 12 | EDU | 1er cycle | F |
PED4502 | ÉDUCATION TECHNOLOGIQUE AU CYCLE SUPÉRIEUR | 11 | EDU | 1er cycle | L |
PED4760 | ENVIRONNEMENT D'APPRENTISSAGE ET TECHNOLOGIE DE L'INFORMATION ET DES | 14 | EDU | 1er cycle | L |
PED4766 | ENSEIGNEMENT EN CONTEXTE MINORITAIRE PLURIETHNIQUE | 27 | EDU | 1er cycle | L |
PHI1770 | PROBLÈMES PHILOSOPHIQUES LIÉS AUX SOINS DE SANTÉ | 26 | ARTS | 1er cycle | F |
PSY1501 | INTRODUCTION À LA PSYCHOLOGIE : FONDEMENTS | 2 | SSOC | 1er cycle | F |
PSY1502 | INTRODUCTION À LA PSYCHOLOGIE : APPLICATIONS | 2 | SSOC | 1er cycle | F |
PSY1502 | INTRODUCTION À LA PSYCHOLOGIE : APPLICATIONS | 3 | SSOC | 1er cycle | F |
PSY2514 | PSYCHOLOGIE DU DÉVELOPPEMENT DE LA NAISSANCE À LA MORT | 1 | SSOC | 1er cycle | F |
SAI4520 | PRATIQUE INTERPROFESSIONNELLE EN SOINS DE SANTÉ | 76 | SSAN | 1er cycle | L |
SCS2550 | INTRODUCTION À LA MÉTHODOLOGIE EN SCIENCES SOCIALES | 25 | SSOC | 1er cycle | L |
SOC1501 | ÉLÉMENTS DE SOCIOLOGIE | 1 | SSOC | 1er cycle | F |
SOC3708 | SOCIOLOGIE DU TRAVAIL ET DES ORGANISATION | 1 | SSOC | 1er cycle | F |
SRS2594 | ANTHROPOLOGIE DE LA RELIGION | 1 | ARTS | 1er cycle | F |