Synopsis
- Number of technology-assisted courses: 5 hybrid courses;
- Number of online courses: 2;
- Platform: Moodle, Via and Web Conferencing Mode 6;
- Multimedia rooms: 9 classrooms shared by 3 campuses;
- Estimated investment: Infrastructure: $490,000; $130,000 for technology-assisted and online learning;
- Human resources: 1 technician, 1 specialist in techno-pedagogy;
- Challenges: Insufficient bandwidth; commitment to personal and personalized service;
- Initiatives: Joint certification project; use of technologies to meet special needs; block course model;
- Areas of common interest: Development of a hybrid course partnership model (contents/fieldwork); Expertise centre in techno-pedagogy.
Université de Hearst sees the convergence of its interests with those of the other Aménagement Linguistique Policy (PAL) partners in the following areas:
- Sharing techno-pedagogical approaches, with emphasis on technology-assisted teaching, as well as informal but supported networking of the techno-pedagogy specialists in Francophone institutions;
- Exploring how distance learning technologies can be used to meet special needs;
- Creating a consortium with precise objectives, well-defined operating procedures, and necessary multi-year funding.
The detailed fact sheet can be found in Appendix 8 of the accompanying document. This fact sheet is available in French only.
Technology-assisted and Online Courses and Programs Currently Offered
Code de cours | Titre du cours | Inscriptions | Faculté / Programme collégial | Niveau | Type (H – Hybride) (F – Formation à distance) (P – Présentiel assisté par la technologie) |
---|---|---|---|---|---|
PSYC 4007FM |
Théories et recherches contemporaines en psychologie |
---- |
Psychologie |
4ème année |
H |
GÉOG 3297FB |
Thèmes au choix en géographie humaine : le défi de l’énergie au XXIe siècle |
---- |
Géographie |
3ème année |
P |
ENGL 1542E |
Language and Written Communication II |
---- |
Anglais |
1ère année |
P |
PSYC 3607F |
Psychopathologie II |
---- |
Psychologie |
3ème année |
P |
HIST 3276F |
Histoire du nord de l’Ontario |
---- |
Histoire |
3ème année |
P |
COSC 1702F |
Logiciels d’applications II |
---- |
Informatique |
1ère année |
P |
BESO 1007F |
Introduction au bien-être social II |
---- |
Service social |
1ère année |
P |
ÉCON 1006F |
Introduction à la microéconomie |
---- |
Administration |
1ère année |
P |
LANG 1001FAT |
Français écrit et parlé I |
18 |
Français |
1ère année |
F |
LANG 1002FAT |
Français écrit et parlé II |
15 |
Français |
1ère année |
F |
LANG 1001AT / IDC4U |
Français écrit et parlé I (cours offert en collaboration avec les conseils scolaires francophones de l'Ontario) |
4 |
Français |
Offert aux étudiants du secondaire (12ème année) |
F |
LANG 2007F |
Transformation de textes |
4 |
Français |
2ème année |
H |
LITT 3627FB |
Le roman québécois depuis 1958 |
2 |
Français |
3ème année |
H |
LITT 3637FM |
Littérature maghrébine d’expression française |
6 |
Français |
3ème année |
H |
LITT 3646FM |
Littératures du Canada français |
6 |
Français |
3ème année |
H |
LITT 2407FM |
La paralittérature |
---- |
Français |
2ème année |
H |
LITT 2676FM |
Panorama de la littérature québécoise |
---- |
Français |
2ème année |
H |
TRAD 3136FM |
Documentation et terminologie |
---- |
Traduction |
3ème année |
H |