Skip to main content

Menu

  • Executive Summary
  • Final Report
  • Areas Of Common Interest
  • Action and Monitoring Pathways
  • Partner Institutions
    • Campus d’Alfred – University of Guelph
    • Glendon College – York University
    • Centre for Research in Franco-Ontarian Education (CREFO) – Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto
    • Collège Boréal
    • La Cité
    • Dominican University College
    • French-Language Virtual Learning Consortium of Ontario (CAVLFO)
    • University of Hearst
    • University of Sudbury
    • University of Ottawa
    • Laurentian University
    • Saint Paul University
  1. Home
  2. PAL – Technology-Assisted and Online Learning
  3. Partner Institutions
  4. University of Hearst

University of Hearst

Synopsis

  1. Number of technology-assisted courses: 5 hybrid courses;
  2. Number of online courses: 2;
  3. Platform: Moodle, Via and Web Conferencing Mode 6;
  4. Multimedia rooms: 9 classrooms shared by 3 campuses;
  5. Estimated investment: Infrastructure: $490,000; $130,000 for technology-assisted and online learning;
  6. Human resources: 1 technician, 1 specialist in techno-pedagogy;
  7. Challenges: Insufficient bandwidth; commitment to personal and personalized service;
  8. Initiatives: Joint certification project; use of technologies to meet special needs; block course model;
  9. Areas of common interest: Development of a hybrid course partnership model (contents/fieldwork); Expertise centre in techno-pedagogy.

Université de Hearst sees the convergence of its interests with those of the other Aménagement Linguistique Policy (PAL) partners in the following areas:

  1. Sharing techno-pedagogical approaches, with emphasis on technology-assisted teaching, as well as informal but supported networking of the techno-pedagogy specialists in Francophone institutions;
  2. Exploring how distance learning technologies can be used to meet special needs;
  3. Creating a consortium with precise objectives, well-defined operating procedures, and necessary multi-year funding.

The detailed fact sheet can be found in Appendix 8 of the accompanying document. This fact sheet is available in French only.

Technology-assisted and Online Courses and Programs Currently Offered

Code de cours Titre du cours Inscriptions Faculté / Programme collégial Niveau Type (H – Hybride) (F – Formation à distance) (P – Présentiel assisté par la technologie)

PSYC 4007FM

Théories et recherches contemporaines en psychologie

----

Psychologie

4ème année

H

GÉOG 3297FB

Thèmes au choix en géographie humaine : le défi de l’énergie au XXIe siècle

----

Géographie

3ème année

P

ENGL 1542E

Language and Written Communication II

----

Anglais

1ère année

P

PSYC 3607F

Psychopathologie II

----

Psychologie

3ème année

P

HIST 3276F

Histoire du nord de l’Ontario

----

Histoire

3ème année

P

COSC 1702F

Logiciels d’applications II

----

Informatique

1ère année

P

BESO 1007F

Introduction au bien-être social II

----

Service social

1ère année

P

ÉCON 1006F

Introduction à la microéconomie

----

Administration

1ère année

P

LANG 1001FAT

Français écrit et parlé I

18

Français

1ère année

F

LANG 1002FAT

Français écrit et parlé II

15

Français

1ère année

F

LANG 1001AT /

IDC4U

Français écrit et parlé I

(cours offert en collaboration avec les conseils scolaires francophones de l'Ontario)

4

Français

Offert aux étudiants du secondaire (12ème année)

F

LANG 2007F

Transformation de textes

4

Français

2ème année

H

LITT 3627FB

Le roman québécois depuis 1958

2

Français

3ème année

H

LITT 3637FM

Littérature maghrébine d’expression française

6

Français

3ème année

H

LITT 3646FM

Littératures du Canada français

6

Français

3ème année

H

LITT 2407FM

La paralittérature

----

Français

2ème année

H

LITT 2676FM

Panorama de la littérature québécoise

----

Français

2ème année

H

TRAD 3136FM

Documentation et terminologie

----

Traduction

3ème année

H

 

PAL - Integrated and Concerted Approach to Tech Assisted Online Learning

PAL - Approche concertée et intégrée en apprentissage

Annexes au rapport final

L’enseignement à l’ère numérique par Tony Bates [Chapitres 1 - 6]

© 2021 PAL Partners funded by the Government of Ontario

  • Accessibility
  • Disclaimer
  • Key to Success
  • Privacy Policy
  • Careers
  • Contact Us

Follow Contact North

Creative Commons License   teachonline.ca by http://contactnorth.ca is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Menu Toggle Icon - open Click here to open the menu Menu Toggle Icon - close Click here to close the menu

Menu

Twitter Facebook
  • Executive Summary
  • Final Report
  • Areas Of Common Interest
  • Action and Monitoring Pathways
  • Partner Institutions
    • Campus d’Alfred – University of Guelph
    • Glendon College – York University
    • Centre for Research in Franco-Ontarian Education (CREFO) – Ontario Institute for Studies in Education, University of Toronto
    • Collège Boréal
    • La Cité
    • Dominican University College
    • French-Language Virtual Learning Consortium of Ontario (CAVLFO)
    • University of Hearst
    • University of Sudbury
    • University of Ottawa
    • Laurentian University
    • Saint Paul University
  • Accessibility Standards for Customer Service
  • Disclaimer
  • Privacy Policy
Feedback