Synopsis
- Number of technology-assisted courses: 5 hybrid courses;
- Number of online courses: 2;
- Platform: Moodle, Via and Web Conferencing Mode 6;
- Multimedia rooms: 9 classrooms shared by 3 campuses;
- Estimated investment: Infrastructure: $490,000; $130,000 for technology-assisted and online learning;
- Human resources: 1 technician, 1 specialist in techno-pedagogy;
- Challenges: Insufficient bandwidth; commitment to personal and personalized service;
- Initiatives: Joint certification project; use of technologies to meet special needs; block course model;
- Areas of common interest: Development of a hybrid course partnership model (contents/fieldwork); Expertise centre in techno-pedagogy.
Université de Hearst sees the convergence of its interests with those of the other Aménagement Linguistique Policy (PAL) partners in the following areas:
- Sharing techno-pedagogical approaches, with emphasis on technology-assisted teaching, as well as informal but supported networking of the techno-pedagogy specialists in Francophone institutions;
- Exploring how distance learning technologies can be used to meet special needs;
- Creating a consortium with precise objectives, well-defined operating procedures, and necessary multi-year funding.
The detailed fact sheet can be found in Appendix 8 of the accompanying document. This fact sheet is available in French only.
Technology-assisted and Online Courses and Programs Currently Offered
Code de cours | Titre du cours | Inscriptions | Faculté / Programme collégial | Niveau | Type (H – Hybride) (F – Formation à distance) (P – Présentiel assisté par la technologie) |
---|---|---|---|---|---|
PSYC 4007FM | Théories et recherches contemporaines en psychologie | ---- | Psychologie | 4ème année | H |
GÉOG 3297FB | Thèmes au choix en géographie humaine : le défi de l’énergie au XXIe siècle | ---- | Géographie | 3ème année | P |
ENGL 1542E | Language and Written Communication II | ---- | Anglais | 1ère année | P |
PSYC 3607F | Psychopathologie II | ---- | Psychologie | 3ème année | P |
HIST 3276F | Histoire du nord de l’Ontario | ---- | Histoire | 3ème année | P |
COSC 1702F | Logiciels d’applications II | ---- | Informatique | 1ère année | P |
BESO 1007F | Introduction au bien-être social II | ---- | Service social | 1ère année | P |
ÉCON 1006F | Introduction à la microéconomie | ---- | Administration | 1ère année | P |
LANG 1001FAT | Français écrit et parlé I | 18 | Français | 1ère année | F |
LANG 1002FAT | Français écrit et parlé II | 15 | Français | 1ère année | F |
LANG 1001AT / IDC4U | Français écrit et parlé I (cours offert en collaboration avec les conseils scolaires francophones de l'Ontario) | 4 | Français | Offert aux étudiants du secondaire (12ème année) | F |
LANG 2007F | Transformation de textes | 4 | Français | 2ème année | H |
LITT 3627FB | Le roman québécois depuis 1958 | 2 | Français | 3ème année | H |
LITT 3637FM | Littérature maghrébine d’expression française | 6 | Français | 3ème année | H |
LITT 3646FM | Littératures du Canada français | 6 | Français | 3ème année | H |
LITT 2407FM | La paralittérature | ---- | Français | 2ème année | H |
LITT 2676FM | Panorama de la littérature québécoise | ---- | Français | 2ème année | H |
TRAD 3136FM | Documentation et terminologie | ---- | Traduction | 3ème année | H |